Parasız Eğitimi


Devletimiz saolsun bizi yetiştiriyor.Anayasanın 58 maddesine göre bizde kendimize düşen maddi payı alıp, adam olma yolunda ilerliyoruz günden güne...

Memlekette üniversiteye girmek, devam etmek ve bitirmek bi dert.hadi kazandım diyorsun oh cekiyosun, ortamlara girip kendini beslemeye çalışıyorsun o arada da okul devam ediyor sen yerinde saydığını hissediyorsun.sonra has bel kader bitirmeye yaklaşıyorsun, bitirme sancıları başlıyor.ardından da ben ne olucam, ne istiyorum, ne yapabilirim, benden ne olur, bu işi yapabilir miyim acaba, bana iş verirler mi gibi karamsar ve bi o kadar da dipsiz sorulara dalmaya başlıyorsun.bende tam bu evredeyim aslında.kendime göre bi plan yaptım tabi:) en son ihtimal stıvırt olamak.o kadar umutsuz yani...

neyse bu yazıda aslında üniversite hayatının son dönemindeki kep olayına dair bişeyler yazıcam.olayı ben yaşamadım.yani aynı olayı yaşamıştım ama umursamamıştım çünkü kep atma olayına uyuzum!yaşayandan dinledim ve bende içlendim...

hadise şudur;
okulda kep atmak istemek 15 TL ve 2 hafta kimlik mahsiriyeti.
okuldan yetikili diyorki bu kepi giyiyorsan 15 tl yi bayılıcan ama elden değil.bankaya gidiyorsun okulun hesabına parayı yatırıyor ve dekontu alıp geliyorsun.kimlik ne iş dediğimizde eee alıp gidiyosun ya onun karşılığı diyor.geri getiricem yatmıcam ya bununla dediğimizde, nerden biliyim diyor!
böyle bişey var mı? kim bir kepi alıpta bir daha giyer?(tamam hani evde süper hakramancılık veya deli fantazileri varsa bişey diyemem)hadi geri getirmedi diyelim 15 tl ne oluyo "kiralama bedeli" oluyomuş.eğer almak istersenizde 45 tl ye satış yapıyor okul.okul kep satıyor.ek gelir.hocaları yan işlere kendisinide ek gelir sağlamak için mümkün oldukca yaratıcı hale getirmiş...

peki okul bunu ne altında alıyor karşılığında ne olarak gösteriyor sizce? tabiki hiç.yani bizim elimize böyle bir fatura veya makbuz gelmiyor.

konuyu yaşayan arkadaşım kendince bir duruş sergiledi ve kep atmıyor!bu nasıl bi iştir yaa.insan yıllarca okur ve 1 kere kep atar.hani gelinlik felsefesiyle aynı:)oda anlamsız bu da(bence) ama bundan motivasyon duyan insanlar var.tabi bu durumu okul bilmiyor, yani arkadaşın bu duruşunu.bilseydi umarım çok üzülürdü!

bana gelince bende normalde gecen sene o işi yapmam lazımdı.neymiş kendi döneminle kep atarmışsın!bu ne be.3 yıl sonra mezun olucam diyelim, olsun kendi döneminle.okul bitmicek belki, olsun olsun sen at şimdiden sonra bitirirsin...bende gittim bizim kep törenine bizimkilerle "kepesiz" foto cektirdim.

kısa bi hesap: 53 binlik bi okulda yılda 5000 kişi kep atıcak konumdan olsa ve 4000'i atsa;
4000x15:60.000 TL vay beee.
iyi para


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder